بررسی تأثیر خدمات بانکداری الکترونیک بر وفاداری مشتری به تحلیل نقش میانجگری اعتماد در شعب بانک آینده مشهد

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، بانک آینده، مشهد، ایران

چکیده

هدف کلی از انجام این مقاله مطالعه بررسی تاثیر خدمات بانکداری الکترونیک بر وفاداری مشتری به تحلیل نقش میانجگری اعتماد در شعب بانک آینده مشهد بود. جامعه آماری در این تحقیق کلیه کارکنان بانک آینده شعب مشهد می باشد که طی تعداد کارکنان 407 نفر می باشند. برای جمع آوری اطلاعات از 3 پرسشنامه استاندارد استخراج شده از مقاله (شانکر ،2019) که شامل خدمات بانکداری الکترونیک ، وفاداری مشتری، اعتماد استفاده شد. پرسشنامه به صورت اینترنتی در اختیار پاسخ دهندگان قرار گرفت. و به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها ازروش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در آمار توصیفی از جداول فراوانی و درصد‌ها، میانگین‌ها و انحراف معیارها و در آمار استنباطی از آزمون کولوموگروف اسمیرنف برای تعیین نرمال بودن متغیرها و آزمون معادله ساختاری برای پاسخ فرضیه های تحقیق استفاده شد. ضمناً برای انجام محاسبات بسته نرم افزاری Spss و پی ال اس به کار گرفته شد. نتایج نشان داد که خدمات بانکداری الکترونیک بر وفاداری مشتری در شعب بانک آینده مشهد، خدمات بانکداری الکترونیک بر اعتماد مشتری در شعب بانک آینده مشهد و اعتماد بر وفاداری مشتری در شعب بانک آینده مشهد تاثیر معناداری دارد. خدمات بانکداری الکترونیک بر وفاداری مشتری به تحلیل نقش میانجگری اعتماد در شعب بانک آینده مشهد تاثیر دارد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Investigating the impact of electronic banking services on customer loyalty to the analysis of the mediating role of trust in branches of Ainde Bank Mashhad

نویسنده [English]

  • Hamid Khorsandi Shamir
M.A in Business Management, Ayandeh Bank, Mashhad, Iran.
چکیده [English]

This article has been conducted to investigate the impact of electronic banking services on customer loyalty with an emphasis on the role of trust in the branches of Bank Ayandeh Mashhad. The statistical population of this research includes all the employees of Bank Ayandeh Mashhad branches, which amounts to 407 individuals. Data has been collected through three standard questionnaires regarding electronic banking services, customer loyalty, and trust, and the questionnaires have been distributed to individuals online. Descriptive and inferential statistical methods have been employed for data analysis, and the SPSS and PLS software have been used for calculations. The results indicate that electronic banking services have had a significant impact on customer loyalty, customer trust, and the mediating role of trust in the branches of Bank Ayandeh Mashhad

کلیدواژه‌ها [English]

  • Electronic banking services
  • customer loyalty
  • trust
  • electronic commerce

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 15 اردیبهشت 1403
  • تاریخ دریافت: 21 بهمن 1402
  • تاریخ بازنگری: 14 اردیبهشت 1403
  • تاریخ پذیرش: 15 اردیبهشت 1403